Retouren en garantieclaims

Retouren

Indien u niet tevreden bent over uw product, kunt u dit naar ons retourneren. De artikelen moeten in hun originele verpakking zitten, mogen niet zijn gebruikt en moeten goed zijn verpakt.

U moet ons binnen 14 dagen nadat u uw bestelling hebt ontvangen berichten over retouren. U hebt dan 30 dagen om het product terug te sturen, gerekend vanaf het moment dat u dit hebt ontvangen. Volgens de Zweedse regelgeving voor postorderverkoop (2005:59) kunt u uw bestelling binnen 14 dagen na ontvangst van de goederen te allen tijde annuleren. Dat betekent dat u als klant een bedenktijd van 14 dagen hebt vanaf de dag dat u het pakje ontvangt. In die periode kunt u ons berichten dat u uw aankoop wilt annuleren.

Het recht van retour geldt niet voor speciaal voor u gemaakte producten, zoals kleding op maat of producten die speciaal gedrukt of geborduurd zijn.

Denk eraan dat u als klant verantwoordelijk bent voor de retourzending tot het moment waarop het pakketje is ontvangen en verwerkt door onze afdeling Retouren. Zorg ervoor dat u het artikel / de artikelen goed verpakt en bewaar uw verzendbewijs totdat u een mail met retourbevestiging van ons hebt ontvangen. Het kan een aantal weken duren voordat wij een retour hebben ontvangen en verwerkt.

U als klant bent verantwoordelijk voor de retourkosten.

 

HOE RETOURNEER IK EEN ARTIKEL?

Particuliere klanten

  • Ga naar de e-mail die DHL u over uw levering heeft gestuurd. Daar vindt u een link naar een retourenportal.
  • Registreer uw retour op het portal en ga naar het afhaalpunt het dichtst bij u in de buurt om het pakketje af te geven.
  • De retourkosten worden in mindering gebracht op uw terugbetaling.

Zakelijke klanten

Neem contact op met de afdeling Retouren door te bellen met +46 (0)33-20 23 00 of door een e-mail te sturen naar retur.se@fristads.com. Dan sturen wij de verzenddocumentatie.

  1. Druk het document af en bevestig het zodanig aan de buitenkant van uw pakje dat het goed zichtbaar is. Het verzenddocument is prepaid en de kosten worden in mindering gebracht op uw creditnota.
  2. Alle geretourneerde artikelen moeten in hun originele verpakking zitten.
  3. Uw retour moet vergezeld gaan van een ingevuld retourdocument, zodat wij deze kunnen verwerken.
  4. Download het document HIER en vermeld de reden van het retourneren in het document. Leg het bovenop in het pakje.
  5. De retourkosten (EUR XX) worden in mindering gebracht op uw creditnota.
  6. Zodra de retour eenmaal is verwerkt en goedgekeurd, zullen wij een terugbetaling doen met aftrek van de retourkosten.

Denk eraan dat wij geen producten kunnen ruilen. Indien u iets anders wilt bestellen of de maat of kleur wilt wijzigen, moet u eerst het niet-gewenste artikel retourneren en vervolgens een nieuwe bestelling plaatsen.

Garantieclaims

U bent gerechtigd om een garantieclaim in te dienen. Voor elk artikel dat u bij ons koopt, geldt een wettelijke garantie. Een wettelijke garantie betekent dat een product moet voldoen aan de verwachtingen die u als klant er redelijkerwijs van mag hebben.

Uw recht om een garantieclaim in te dienen geldt voor producten met gebreken conform de geldende wetgeving voor consumentenbescherming. Indien u uw recht wilt uitoefenen om een garantieclaim in te dienen voor een product dat u bij hejco.com hebt besteld, neem dan contact op met de afdeling Retouren van Hejco zodra u de onvolkomenheid hebt ontdekt.

 

Uw winkelwagentje(0 artikelen)

Uw winkelwagentje is leeg
Totalt: € 0
Naar de kassa
Goede kwaliteit Veilig handelen Eigen verwerking Veilige betaling